Adakah kalian tahu?=)

Tuesday, March 30, 2010 2:57 PM by Asmawati Aziz Munir

Salam ukhuwah buat semua=)
Jin juga makan makan dan minum..
Rasulullah bersabda: "Utusan jin pernah datang kepadaku. Mereka terdiri dari dua kelompok. Alangkah baiknya jin itu. Kemudian mereka meminta bekal kapadaku. Aku pun berdoa kepada Allah bahawa, tidaklah mereka mendapati tulanh dan kotoran binatang melainkan ia adalah mereka." (Riwayat al-Bukhari no.3571)
Setiap tulang yang disebut nama Allah ke atasnya sembelih, maka ia merupakan makanan jin yang beriman. Oleh sebab itu, Rasulullah SAW tidak membenarkan meninggalkan tulang tanpa bacaan basmalah (dengan nama Allah), sebab tulang yang tidak dibacakan basmalah ke atasnya akan menjadi makanan jin kafir.

Makanan Syaitan
Syaitan akan menyertai orang yang makan dan minum tanpa dimulai dengan bismillah atau doa. Allah SWT memerintahkan agar memohon perlindungan kepada-Nya agar tidak diganggu olah syaitan sebagaimana firman-Nya yang bermaksud: "Dan jika engkau dihasut oleh seeuatu hasutan daripada syaitan, maka mintalah perlindungan kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mendengar dan Maha Mengetahui. Sesungguhnya orang yang bertaqwa, apabila mereka disentuh oleh sesuatu imbasan hasutan syaitan, mereka ingat (kepada ajran Allah), maka dengan itu mereka nampak (jalan yang benar)." (Surah al-A'raf 7:200).

0 Response to "Adakah kalian tahu?=)"

Post a Comment